Forum UFO takie jak my - forum
Forum Jamnica :D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mrówki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum UFO takie jak my - forum Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jamnic
Rozmawiał z kosmitami
Rozmawiał z kosmitami



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ... z kosmosu gamoniu

PostWysłany: Nie 21:34, 04 Lis 2007    Temat postu: Mrówki

Kasty:

Jajo - nie potrzebuje - 2 tury
Larwa - białko - 2 tury
Poczwarka - nie potrzebuje - 3 tury
Robotnica - węglowodany - 50 tur
Żołnierz - węglowodany, białko - 50 tur
Królowa - węglowodany, białko - nieskończenie
Samiec - nie potrzebuje - 3 tury
Samica - nie potrzebuje - 3 tury


Pożywienie:

Spadź - węglowodany
Nektar - węglowodany
Mięso - białko
Ziarno - węglowodany
Owoce - węglowodany
Rośliny - bez specyfikacji
Grzyby - bez specyfikacji

Woda - bez specyfikacji


Pozostałe surowce:

Piasek
Kamyczek
Patyczek
Liść
Trawa


Hodowanie:
Mech
Mszyca
Grzybnia


Zadania robotnic:

Opieka nad królową
Karmienie larw
Rozbudowa i remontowanie gniazda
Usuwanie odpadów
Zbieranie surowców
Hodowla grzybów, mchów, mszyc
Obrona gniazda
Ataki na wrogie gniazda


Rozbudowa gniazda:

Rozbudowa będzie możliwa po zebraniu wystarczającej liczby materiałów (patyczki, kamyczki, piasek) oraz przy nakładzie pracy robotnic (który można rozłożyć na kilka/naście tur.

Budowa komory (wielkość - mała, średnia, duża; położenie komory)
Budowa korytarza

Przeznaczenia komór:
Komnata królowej
Komora lęgowa
Suszarnia poczwarek
Ogród
Magazyn
Komora

Każda komora zwiększa maksymalną populację gniazda.


Punkty terenowe:

Przydatne przy hodowlach mszyc, przy bogatych, odnawialnych źródłach pokarmu oraz podczas obrony terytorium.

Rozbudowa tak jak główne gniazdo. Tylko magazyny, ogrody oraz zwykłe komory. Można przenosić mrówki z gniazda do punktu terenowego, i z powrotem.

Możliwość utworzenia połączenia surowcowego między gniazdem głównym a punktem terenowym.


Nowe kolonie:

Żeby utworzyć nową kolonię trzeba odbyć rójkę (10 samców i 2 samice). Z każdego pakietu osobników przeżywa tylko jedna królowa, która wybiera losowy areał obok macierzystego gniazda.

Kolonie podlegają gniazdu głównemu, ale nie można kierowac ich ekonomią.

Kolonie mogą prowadzić wymianę surowców z gniazdem głównym, udzielać wojskowego wsparcia lub współatakować wrogie mrowiska.

Kolonie na skutek źle prowadzonej dyplomacji mogą ogłosić niezależność od macierzystego gniazda.


Dyplomacja:

Sposobami ocieplania stosunków między mrowiskami są podarunki surowcowe, pomoc w obronie lub w ataku, atak na wroga danego mrowiska, udane uzgodnienie wspólnej rójki, paktu o nieagresji, sojuszu defensywnego i ofensywnego, nawiązanie szlaku handlowego, udzielenie gwarancji niepodległości, przejście w status lenna.

Sposobami pogorszania stosunków pomiędzy mrowiskami są groźby, ostrzeżenia, atak na mrowisko, atak na mrowisko sojusznika, napadanie na szlaki handlowe, podbieranie surowców, zerwanie paktów, wypowiedzenie wojny.

Najłatwiej nawiązać dobre stosunki z mrówkami tego samego gatunku.

Są gatunki mrówek, które się nawzajem nie cierpią i nawet najcieższe zabiegi dyplomatyczne zapewne nie zdołają ochronić tych mrowisk przed wojną.


Walka:

W walce biorą udział dwie strony - atakujący i broniący.

Atakujący przenoszą się na areał wrogiego mrowiska i mogą dokonać niszczycielskiego najazdu, plądrując punkty terenowe, ukraść bądź zabić mszyce, napadać na karawany handlowe i na robotnice. Mogą też poprowadzić uderzenie na główne gniazdo celem eksterminacji.

W każdym przypadku broniący mogą podjąć decyzję o stawieniu oporu.

Grupę atakującą i broniącą można dzielić na podgrupy i rozesłać po całym areale.

Wynik walki zależy od liczebności walczących, ich umiejętności bojowej, kasty (robotnice, żołnierze), wielkości, stanu zdrowia i dodatkowych atrybutów wojennych (żądło itd).

Atakujący mogą wycofać się z atakowanego areału razem z zagrabionymi surowcami. Strona broniąca może wyprowadzić kontratak zaraz w następnej turze.

Jeśli atakujący zniszą armię broniących się, obrońca może zarządzić ewakuację gniazda - królowa i reszta robotnic z tyloma jajami i larwami ile mogą udźwignąć mogą uciekać na pusty areał, by założyć tam od nowa gniazdo.

Agresor może doszczętnie zniszczyć opustoszałe gniazdo i zetrzeć wszystkie ślady po byłych mieszkańcach, ale może też zasiedlić je swoją królową, bądź oddać w zasiedlenie innemu mrowisku.

Sojusznicze mrowiska mogą przysłać wsparcie broniącemu się gniazdu - same kierują swoimi wojskami podczas bitwy, mogą też zmienić nastawienie do broniącego i samemu stać się jednym z atakujących. To samo tyczy się atakujących - jeden z sojuszników może zdradzić i zacząć bronić gniazda.

Ucieczka z areału następuje wtedy, kiedy mrówki docierają do brzegu planszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jamnic
Rozmawiał z kosmitami
Rozmawiał z kosmitami



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ... z kosmosu gamoniu

PostWysłany: Nie 22:23, 04 Lis 2007    Temat postu:

Wykonywanie prac:

W oknie robotnic można ustalać ile robotnic ma wykonywac określoną czynność

Opieka nad królową - pokojówki
Karmienie larw - niańki
Rozbudowa i remontowanie gniazda - budowniczki
Usuwanie odpadów - sprzątaczki
Zbieranie surowców - furażerki
Hodowla grzybów, mchów, mszyc - ogrodniczki, hodowczynie

Opieka nad królową zwiększa ilośc jaj na turę produkowanych przez królową. Nadmiar robotnic nie przyspiesa procesu. Niedomiar robotnic powoduje obniżenie produkcji, przy dużym niedomiarze produkcja zostaje wstrzymana. Królowa bez żadnej pomocy ginie z głodu.

Karmienie larw - larwy muszą zostać wykarmione, zanim przeobrażą się w poczwarkę. Robotnice musza nakarmic przynajmniej raz na dwie tury wzrostu larwy, żeby mogła powstac poczwarka. Niedokarmione larwy umierają i mogą zostać zjedzone jako białko. Nadmiar robotnic niczego nie zmienia, niedomiar powoduje śmierć larw.

Rozbudowa i remont gniazda - remont gniazda permamentnie potrzebuje części robotnic - nadmiar niczego nie powoduje, natomiast niedomiar prowadzi do zawalania się komór. Im większe gniazdo, tym więcej robotnic potrzeba na remontowanie gniazda.
Rozbudowa - im więcej robotnic, tym robota idzie szybciej, aż do czasu 1 tury. Niedomiar robotnic powoduje spowolnienie prac.

Usuwanie odpadów - martwe mrówki i larwy pozostawione same sobie mogą być siedliskiem zarazków, co w konsekwencji prowadzi do ataku zarazy na mrowisko. Zaraza może zdiesiątkowac i osłabić zdrowotnie kolonię. Sprzątaczki utrzymują też porządek w komorach. Nadmiar sprzątaczek nic nie czyni, niedomiar powoduje gromadzenie się syfu w mrowisku.

Zbieranie surowców - mrówki muszą wyjść na powierchnię by móc furażerować. W oknie robotnic pokazane są wszystkie źródła surowców znajdujących się na danym areale, do których można przydzielać robotnice. Budowa punktów terenowych skraca drogę potrzebną na transport surowców do gniazda, przez co zwiększa się produkcja. Im więcej robotnic furażerek, tym większa szansa na wykrycie owadów wałęsających się po areale - owady są cennym źódełm białka dla larw i królowych.

Hodowla - mrówki w specjalnych komorach wewnątrz gniazda lub punktu terenowego hodować grzyby i mchy. Grzyby służą tylko i wyłącznie do kompsumcji (skuteczny sposób na zahamowanie głodu w gnieździe), a mchy do regulacji wilgotności w gnieździe, a po śmierci są źródłem częsci zielonych, stanowiących pożywkę dla grzybów czy nowych mchów. Niedomiar robotnic powoduje obumieanie grzybów i szybkie wysuszanie mchów, nadmiar w niczym nie pomaga.
Hodowla mszyc odbywa się tylko na powierchni. Mszyce są źródłem spadzi oraz mięsa. By wypasać mszyce, trzeba zapewnić im roślinę do żerowania oraz ochronę - gdy jest za mało ochrony mszyc, do tych ostatnich dobierają się biedronki i dziesiątkują one populację mrówczych krówek. Co kilka tur mszyce zwiększają swoją liczebność. Nadmiar mszyc można przenieść na inną roślinę i rozpocząć drugą hodowlę, można zabić na mięso, czy też oddać innemu mrowisku w darze.NAdmiar robotnic zwiększa bezpieczeństwo mszyc.

Jeśli mrowisko w pełni potrafi zaspokoić swoje potrzeby, można zacząć organizować mrówczą armię w celu napaści na sąsiednie mrowisko, po to żeby wykraść larwy by zwiększyć populację swojego mrowiska lub podporządkować sobie obce gniazdo, lub całkowicie zlikwidować zagrożenie z strony innych mrówek.

Jeżli na danym areale jest niedomiar jakiegoś surowca (np nie ma wody) można, a raczej należy rozpocząć współpracę handlową z mrowiskiem, które ma ineresujący nas surowiec pod dostatkiem. Polepsza to stosunki z danym gniazdem, sprawia że mamy stałe źródło interesującego nas surowca, a w magazynach nie zalegają niepotrzebne surowce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jamnic
Rozmawiał z kosmitami
Rozmawiał z kosmitami



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ... z kosmosu gamoniu

PostWysłany: Nie 22:33, 04 Lis 2007    Temat postu:

Rozgrywka będzie skierowana dla trybu multiplayer (dzięki systemowi turowemu można będzie sobie pozwolić na większą ilośc graczy bez narażania się na przeciążanie serwera) z dodatkiem mrowisk prowadzonych przez komputer.

Zastosować system znany z Lordsów 2 i z Master of Oriona - tura na wydawanie poleceń, a po zakończeniu tury przesuwanie wojsk, wysłanie widaomości itd. rozpoczęcie następnej tury.

Trzeba będzie wyregulować szybkość gry - gry ekonomiczne muszą dziać się odpowiedni powoli, ale też nie chcemy zanudzać graczy czkeających przed monitorami.

Menu gniazda
Mapa areału
Mapa świata

Menu gniazda będzie głównie statyczne, będą znajdowały się tutaj statystyki, wykresy produkji, tabelki z ilością nagromadzonych dóbr. Trzeba postarać się zlikwidować "syndrom excela" i wszystko przedstawić czytelnie, graficznie i przyjemnie (nie wykluczając animacji).

Mapa areału - najbardziej animowana mapa, tutaj będą działy się epickie bitwy, oraz robotnice będą polowały na owady, nosiły surowce do magazynów itd. Trzeba zadbac o ładny teren, animacje i płynność.

Mapa świata - mapa z menu dyplomacji, najmniej animowany ekran, tutaj najważniejsza będzie wygodę przeglądania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum UFO takie jak my - forum Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin