Autor Wiadomość
Jamnic
PostWysłany: Sob 14:55, 17 Mar 2007    Temat postu: Wojny

Zarówno strona atakująca jak i broniąca się uderzają w tym samym momencie, nie potrzebując żadnej inicjatywy

[ Liczba (atakujących) x Atak (atakujących) - Liczba (obrońców) x Obrona (obrońców) ] : punkty życia (obrońcy) = ilość zabitych obrońców

[ Liczba (obrońców) x Atak (obrońców) - Liczba (atakujących) x Obrona (atakujących) ] : punkty życia (atakującego) = ilość zabitych atakujących

W skrócie:

(La x Aa - Lo x Oo)Razzż = zabici obrońcy
(Lo x Ao - La x Oa)Razzż = zabici atakujący

Oddział pikinierów (A-3+1 O-3+2) liczący 20 osób broni się przed 10 kawalerzystami (A-8+4 O-3).

(10 x 12 - 20 x 5) : 10 = 2
(20 x 4 - 10 x 3) : 10 = 5

30 Mieczników (4,2) walczy z 20 Rycerzami (6,4)

(30x4 - 20x4):10 = 4
(20x6 - 30x2):10 = 6

(24x4 - 16x4):10 = 3
(16x6 - 24x2):10 = 4

(20x4 - 13x4):10 = 2
(13x6 - 20x2):10 = 3

(17x4 - 11x4):10 = 2
(11x6 - 17x2):10 = 3

(14x4 - 9x4):10 = 2
(9x6 - 14x2):10 = 2

(12x4 - 7x4):10 = 2
(7x6 - 12x2):10 = 1

(11x4 - 5x4):10 = 2
(5x6 - 11x2):10 = 0

Rycerze przegrali

Formacje:

Falanga (+1,+3) Sz 4, +1 St, 1 Fr
Klin (+3,-1) Sz 10, 0 St, 3 Fr (Kawaleria)
Okrąg (0,+3) Sz 0, +1 St, 4 Fr (Kawaleria)
Czworobok (0,+2) Sz 5, +1 St, 3 Fr
Linia (+2,+1) Sz 5, 0 St, 1 Fr
Kolumna (+1,+1) Sz 8, 0 St, 1 Fr
Rozproszenie (-1,-1) Sz 10, 0 St, 4 Fr (Kawaleria)

*(Sz)ybkośc określa maksymalną szybkość danego oddziału podczas używania danej formacji
**(St)rzelcy określają bonus do ataku dla worgich strzelców atakujących daną formację
***(Fr)ont określa z ilu stron potrafią walczyć żołnierze z formacji (przykład - falanga zaatakowana od tyłu i boków nie walczy)
****Kawaleria - pozwala używać danej formacji przez kawalerię.

Uderzenie (+2,0) Sz 8
Powolne uderzenie (+2,+1) Sz 6
Szturm/Szarża (+3,-1) Sz 10
Utrzymanie pozycji (+1,+2) Sz 0
*(Sz)ybkośc określa maksymalną szybkość danego oddziału podczas używania danej taktyki

Atak z górki (+2,+0) +2 Sz
Atak pod górę (-1,-1) -2 Sz
*(Sz)ybkośc określa bonus do szybkości po uwzględnieniu poprawek formacji (np falanga z górki ma 6 Sz a pod górkę - 2)

Rekruci (20) - Świeży rekrut z warowni (+0,+0)
1 Kampania (40) - Po chrzcie bojowym (+0,+1)
2 Kampanie (60) - Doświadczeni (+1,+1)
4 Kampanie (80) - Starzy Żołnierze(+1,+2)
5 Kampanii (100) - Weterani (+2,+2)

Broń:

Długa: (tylko piechota)
Pika (150) - 2/5 (obu)
Glewia (120) - 2/3 (obu)
Halabarda (250) - 3/6 (obu)
Włócznia (80) - 1/3 (jedno)
Kosa (20) - 1/2 (obu)
Dzida (40) - 1/2 (jedno)
(wartości ataku przeciw piechocie/kawalerii)

Kawaleryjska: (tylko jeźdźcy)
Lekka lanca (60) - 8 (jedno) (pierwsze uderzenie - szarża)
Lanca (140)- 12 (jedno) (pierwsze uderzenie - szarża)
Kopia (300) - 15 (jedno) (pierwsze uderzenie - szarża)

Główna:
Topór (150) - 3 (jedno)
Młot (175) - 4 (obu)
Nóż (20) - 1 (broń podręczna do broni oburęcznych)
Miecz (200) - 4 (jedno)
Miecz oburęczny (400) - 5 (obu)
Korbacz (120) - 3 (obu)
Pałasz (60) - 2 (jedno)
Cep bojowy (40) - 2 (obu)

Strzelecka:
Łuk (50) - 1 (obu) - 30m
Długi łuk (120) - 2 (obu) - 35m
Oszczepy (60) - 2 (jedno) - 15m
Kusza (200) - 3 (obu) - 40m
Proca (20) - 1 (jedno) - 25m
Rusznica (200) - 4 (obu) - 20m

Puklerz (10) - 1 (tylko do broni oburęcznych)
Tarcza (80) - 2 (jedno)
Pawęż (160) - 3 (obu)

Skórznia (10) - 1 Sz 9
Kolczuga (50) - 2 Sz 8
Zbroja łuskowa (250) - 3 Sz 7
Zbroja płytowa (600) - 4 Sz 5
(Podana maksymalna szybkość z jaką może poruszać się piechur mając założony dany pancerz, nie odnosi się do kawalerii)

Rasy:
Elf (60) (+1,0) - 8pż (rumak) Sz 10
Krasnolud (80) (0,+1) - 14pż (kuc bojowy) Sz 6
Człowiek (50) (0,0) - 10pż (rumak) Sz 8
Gnoll (45) (0,+1) - 10pż (warg) Sz 7
Goblin (20) (0,0) - 5pż (warg) Sz 8
Ork (90) (+1,+1) - 12pż (warg) Sz 9

Rumak (200) Sz 20
Kuc (300) Sz 12
Warg (150) Sz 15

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group