Autor Wiadomość
Jamnic
PostWysłany: Wto 23:07, 27 Lis 2007    Temat postu: Rasy

Każda rasa ma swoje zalety i wady. Najbardziej uwydatniają się one na polu bitwy.

Ludzie:
(0,0)
10 życia

Ludzie posiadają najlepszą kawalerię spośród wszystkich ras - dostają premię +2 do szarży.
Ludzie najlepiej czują się na równinach, gdzie dostają dodatkowy 1% przyrostu ludności.
Nie posiadają żadnych bonusów ani kar terenowych.
Dosiadają koni i rumaków bojowych.

Elfowie:
(1,0)
8 życia

Elfowie są wyborowymi łucznikami - dostają bonus +50 do zasięgu oraz + 1 do ataku kiedy używają łuku.
Elfowie od pradziejów mieszkali w lasach, gdzie czują się najlepiej, dlatego populacja w leśnych miastach jest premiowana o koleny 1%.
Elfom najlepiej walczy się w lasach (1,1), natomiast w górach czują się nadzwyczaj zagubieni (-1,-1). Nie dostają kar dla kawalerii za poruszanie się po lesie.
Dosiadają, podobnie jak ludzie, koni i rumaków bojowych

Krasnoludowie:
(0,1)
14 życia

Dumą krasnoludów jest ich ciężka piechota uzbrojona w ogromne, unikatowe krasnoludzkie topory dwusieczne (specjalna broń) oraz w kusze (+50 zasięgu +1 ataku).
Krasnoludowie skryci w swych podziemnych, górskich miastach mają bonus 1% do przyrostu populacji.
Góry to ojczyzna każdego krasnoluda, więc otrzymują oni bonus (1,1) za walkę w górach, natomiast zagubieni są na równinach i w lesie (-1,-1), nie dostają kar ruchu za poruszanie się po górach.
Krasnoludowie twardo stąpają po ziemi i wolą walkę pieszo, ale jak trzeba, to czasem dosiadają kuców i kuców bitewnych.

Orkowie:
(1,0)
12 życia

Silni przedstawiciele tej rasy sprawują się najlepiej jako zdyscyplinowana piechota (+1/1 do ataku dla broni długich, zmiana formacji kosztuje 2 szybkości mniej), także ich szybkość poruszania się po terenie jest zdumiewająca (piechota rusza się tak jak kawaleria).
Orkowie najlepiej czują się w swoich pieczarach wykutych w górskich stokach, dlatego otrzymują premię 1% do wzrostu populacji.
Orkowie nienawidzą lasów. Wydaje się, że ta nienawiść jest odwzajemniana przez siły natury (-1,-1)
Orkowie sprzymierzyli się z watahami wilków i wargów, których często w bitwie dosiadają.

Gobliny:
(0,0)
5 życia

Gobliny to niskie, skośnookie stworzenia. Nie są wybitnie uzdolnione, ale mogą poszczycić się najlepszymi oszczepnikami (+1 ataku +50 zasięgu), oraz nadzwyczaj dobrze czują się podczas jazdy na wilkach (+1 do szarży)
Gobliny bardzo szybko się mnożą, niezależnie od miejsca w którym mieszkają. Otrzymują bonus 3% do rozwoju populacji.
Gobliny dosiadają wargów i wilków.

Gnolle:
(0,1)
10 życia

Gnolle to pokryte sierścią humanoidy, mające pysk psa lub hieny. W bitwie sprawdzają się walcząc cepami i korbaczami (+1 do ataku, potrzebują tylko 1 ręki), oraz tworzą tarcze zdolne konkurować z krasnoludzkimi. Pancerz łuskowy to też ich dzieło.
Gnolle najlepiej czują się na bagnach i dostają bonus 1% do rozwoju ludności, jeśli miasto jest zbudowane na grząskim gruncie.
Gnolle nie dostją żadnych kar za chodzenie po bagnach i po górach (tyczy się to też machin). Podczas walki na bagnach czują się wspaniale (1,1), w górach też nie walczą najgorzej (0,1)
Gnolle nie ujarzmiły żadnego zwierzęcia na którym mogłyby jeździć, dlatego nie posiadają kawalerii.

Jaszczuroludzie:
(0,0)
10 życia

Spokojni mieszkańcy zwrotnikowcyh lasów deszczowych, tak jak elfowie, doskonale posługują się łukami (+1 do ataku + 50 zasięgu), oraz wspaniałe balisty.
Dobrze czują się w lasach i na bagnach, jeśli miasto tam stoi - to mają bonus +1% do populacji.
Ignorują kary za poruszanie się po lesie i po bagnach, dobrze też tam walczą (Las +1 ataku, bagna +1 obrony)
Jaszczuroludzie nie mogli znaleźć żadnego zwierzęcia które mogłoby im służyć za wierzchowca, dlatego podobnie jak gnolle nie posiadają kawalerii.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group